söndag 15 maj 2011

Pyssel


Roade mig i lördags med att göra ett par väggljusstakar av gamla tegelpannor. Jag gjorde en schablon med motiv av en fransk lilja. Blandade ihop lite färg så den blev lagom mellangrå och duttade dit. Jag har slipat med ett grövre sandpapper så den ser så där härligt nött ut. Ljushållarna köpte jag på panduro. Lite pyssel var det allt innan de blev klara men fina blev de faktiskt!
Den är tung! Väger nästan tre kilo!
Kan tänka mig att sälja nån så om du är intresserad så hör av dig på mail till mig. 



Vimplar kan man inte få för många av! Gjorde en ny i helgen av en gammal tidning jag hittade i en gömma ute i magasinet. Tidningarna jag använder när jag gör dessa är urgamla, mestadels från 1920-talet. Hör av dig om du vill köpa en vimpel! 
Ha det bra!
Kram Kristina

2 kommentarer:

Marie sa...

Tack för din snälla kommentar hos mig!

Vad duktig du är på att pyssla, jättefina saker!!!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Karinas inspiration sa...

Hej Kristina!

Tack för positiv kommentar i min blogg:)
Fint pyssel, fin blogg och fint hus du har!
Skicka gärna några bilder till mina "hemma hos kunder"-inlägg på onsdagar.

Ha det bra!
Karina