måndag 25 juni 2012

Det blir vad man gör det till........

Vilket deppigt väder vi har! Midsommaraftonens underbara väder känns redan som ett minne blott. Vad jag längtar efter SOL och värme! Som ni alla andra gör skulle jag tro!
Idag har det regnat konstant ända sen morgonen. Jag hade tänk vara i trädgården i eftermiddag och pyssla lite men jag gör nått annat istället.



Har massa med skön läsning på hög som jag inte har hunnit bläddra i än, det ska jag göra ikväll. Den fina boken till höger, stora boken om byggnadsvård hade jag ju lyckan att vinna för ett tag sedan, likaså tidningen.
På spisen puttrar pestokyckling, maken är på väg hem.
Så efter middagen när barnen sover sött så myser jag ner mig i fåtöljen i köket........



........och läser! Skönt!

På midsommarafton packade vi husvagnen och for iväg till några vänner. De har ett ljuvligt ställe vid vattnet! En alldeles superskön kväll  med sol och värme och härliga människor!
Till och med Näcken kom på besök........ ( är du känslig ska du nog titta bort nu....haha )....



................




........hihi!  Han spelar fiol som en Gud! Finns det nått bättre än människor som vågar bjuda på sig själva?? Det är härligt och gör livet extra kul!

Hoppas hi hade det trevligt och att det var sol även hos Er!

Och tack för att ni är några som tittar in trots att jag oftast lyser med min frånvaro. Jag har massor att blogga om men har inte tid. Vi håller på mycket ute, med trädgårdsland och staket och annat. Men jag ska visa er, så fort det blir tid. Snart är det semester....whihiii!
Längtar!

Sköt om Er!

Kram Kristina

8 kommentarer:

Körsbärshöjden sa...

´hahaha..ja det har man ju inte varit med om...men hade gärna varit med...naken speleman..vad kan då bli fel :))

Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Självaste näcken, det var inte illa. Det var svensk sommar som man sällan upplever, låter som ni hade en fin midsommar. Och bra böcker har du och läsa, men idag är vädret bättre tur och väl.
Kramar
AnnaMaria

Sofia sa...

Hallå där!
Ja, det var ett tag sen sist... har just läst i kapp! Så roligt att få läsa lite mer om dig, då känns det som om man känner dig ännu lite mer... Och vilka härliga Näcken-bilder! Han bjöd verkligen på sig själv... hi hi
Visst är det tråkväder just nu, men tänk vad mycket man får gjort inne då! Inte helt fel det heller...
Ha det gott nu!
Stor kram
Sofia

kråke sa...

hihi...härligt med midsommar och näcken;)) Ja...usch vad det regnar. Här har vi precis gjort chokladbollar och ska mumsa på:)))

Kram fina...

kråke

Här är gudagott att vara ! sa...

Kan man få låna näcken till nästa midsommar ;))
Visst ska man bjuda på sej själv...Fy sjutton så trist livet blir annars !
- Så du väntar fortfarande på semestern, ja det är väl då värmen kommer eller hur ;)
Annars ser det väldigt mysigt ut att sitta i den där fåtöljen och försvinna in i böckernas värld.
Ha det gott och sköt om dej ♥
Kramar från Anneli

Blan betong och gammeldags pioner sa...

hej du fina! Visst är regnet såååå tråkigt men då kan man passa på att botanisera bland tidningar och böcker.....i dag har det åskat och regnat här på Öland i morgon hoppas vi på bättre väder....härligt att näcken kom på besök han ser ut att njuta i fullo!!! Ha en fin vecka kram från Maja

Fröken Grön sa...

Låter som om vi har haft tvärtom väder i sommar; midsommarhelgen och dagarna efter var regniga och tråkiga i Skåne, men från tisdag och fram till idag har vi haft riktigt skapligt väder. Till och med så att jag har bränt näsan lite grann!

Härlig bild på "Näcken" från ert midsommarfirande! Vilken man, som vågar bjuda så på sig själv!

Önskar dig sköna dagar, oavsett väder.
Kram från Skåne!

/Anna-Karin

G:a Affären sa...

Vilken speleman som bjöd både på sig själv och gudomlig musik! Jag tror vi är många som uppskattar den där näcken trots att vi inte hört honom spela.
Jag känner igen några av böckerna där i din sköna vrå, vilka bra vinster. Ja nu går annat än bloggandet före, inte minst att bra få vara.
Hoppas du får soliga dagar ute i trädgården!
Kramar
Cia