torsdag 4 oktober 2012

Att bara vara


 
 
Visst är det skönt att bara vara ibland och strunta i allt ( som till exempel att städa upp tapetrester som ligger längs med golvlisterna....hihi ). Jag
köpte en ny dagbädd med madrass på blocket häromdagen. Jag betalade mindre än vad det kostade oss att äta på Mc Donalds. Och nästan helt ny! Därför kunde jag inte låta bli, även om det egentligen inte var just denna jag ville ha. Men den är också fin!
Här ska den inte stå i evighet, men den får stå här i matsalen ett tag i alla fall.
Den kanske hamnar på framtida verandan, eller kanske i Signes rum.
Vi får se. Just nu är det så skönt att bara ligga här och filosofera.
 
 
 
 
 
Det är snart ett år sedan vi renoverade matsalen. Då tog vi bort ett fönster som satt här och satte dit en parfönsterdörr. Den är måttbeställd från ett litet snickeri här i trakten. Den är 1.40 centimeter bred. Spröjs på insidan och kittat på utsidan. Framöver ska det bli en veranda härutanför.
Gubbarna som var här och satte in dörrarna fick såklart dra om rören för att få plats med dörrarna. Och det gick helt galet då för nästan ett år sedan. Snett och vint och tjugo centimeter ut på väggen. Det är en lång historia, men NU äntligen är rören som de ska vara.
Jag trodde aldrig att det skulle gå att få fason på denna väggen, men det gick ju visst! :)
 
 
Så här såg det ut förra veckan.....rören är omdragna....bara målning, tapetsering och de förhöjda golvlisterna kvar.... OCH NU ÄR DET KLART! 
 
 
 
 
Nu ska jag fortsätta att bara vara. Jag har hela helgen framför mig på jobbet med start imorgon kväll.
 
Ha en skön kväll!
 
Kram!
 
Kristina
 
 

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Men den dagbädden är ju jätte fin! Visst är det roligt när det blir riktigt billiga fynd. Och vem har virkat den underbara mormorsfilten?!
Visst är det så med renoveringar att det ena medför det andra, hela tiden. Nu ser rören raka ut.
Härligt med utgång till blivande verandan!
Ja visst kan du ta bort ordverifieringen! Kommer bara inte ihåg det just nu hur jag gjorde. Kanske någon driven bloggare kan förklara det.

Sov gott och kram!
Cia