lördag 10 november 2012

Gamla dörrar

Det är nått speciellt med gamla dörrar. Nu har en gammal fin dörr med glas och spröjs fått sin plats mellan köket och groventrén. Bonus blev också det härliga ljusinsläppet. Det blev ljusare både i köket och groventren. Och den härliga känslan att öppna och stänga en gammal dörr!
Det var inget större fel på den gamla dörren heller, men det var inget glas i den och har man väl bestämt sig för nått så har man........

 
........och så här blev det!
 
Dörren ska nog få behålla sin gamla lite flagnade färg....i alla fall ett litet tag.
Det var ett riktigt bök att få den gamla karmen på plats....det var egentligen inte rätt karm så den fick byggas om och sen var det inte det lättaste att hitta gångjärn som passade heller.
 
Groventrén ligger bakom dörren. Där började vi renovera förra veckan. Äntligen! Den var riktigt stygg! Jag har målat träpanelen, min man har snickrat lite, vi har bytt strömbrytare och elkontakter och på tisdag kommer mattläggaren. Ska bli riktigt kul när det är klart! Jag ska visa er hur det blev då.
 
Idag har jag målat några väggar i köket. Med ett par små i huset så går det hårt åt tapeterna. Så imorgon ska sakerna på plats igen. Ska bli spännande att se hur det blir!
 
Men nu är det dags att sova. Usch vad klockan går fort, särskilt på lördagskvällarna tycker jag!
 
Godnatt på Er!
 
Kraam!
Kristina
 
 


3 kommentarer:

G:a Affären sa...

Hej min goa bloggvän!
Och ni verkar köra hårt med renovering trots den mörka årstiden. Jag tycker inte jag orkar någonting efter jobbet...
Men vilket fint resultat med den gamla dörren! Det ger sån känsla att kunna se in till nästa rum genom en dörr med glas.
Jag ser att du har ett rejält ljusförråd också. Kul att använda hornet som en skål, väldigt effektfullt med ljusen också!

Jag önskar dig en fin söndag och ser fram emot bilder från köket!

Varm kram,
Cia

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

så jätte fint vart det och va mysigt med ljusen i hornet..ha det så bra!
kram gabriella

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med dörren, det bytet var mycket lyckat. Rejält älghorn också, snyggt och ha ljusen på.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria