lördag 18 februari 2012

Trevlig Lördag!

Ett litet livstecken från mig........har varit/är sjuk igen! Två antibiotikakurer på raken mot streptokoker har knäckt mitt immunförsvar helt känns det som. Har haft fyrtio graders feber konstant sedan i onsdags men idag har det äntligen vänt lite. På måndag är det jag som tar hela familjen till vårdcentralen för halsprov, jag skulle inte bli förvånad om det är nån här hemma som smittar mig........
Så nu händer det inte mycket i Hällekil. Ligger i soffan och snörvlar men tack och lov äntligen så pigg så jag orkar vara med familjen!

Vill önska Er en fortsatt Trevlig Helg!



........och tack för att ni kikar in trots att inläggen inte duggar tätt precis, men orken finns inte. Men SNART hoppas jag!

Kram Kristina

7 kommentarer:

Körsbärshöjden sa...

Ojoj, det låter inget vidare:(

Önskar dig en riktigt fin helg och att du känner dig piggare och bättre.

Stor kram
// Eva

Här är gudagott att vara ! sa...

Nä men rackarns också !
Vilka envisa baciller...Du gör helt rätt i att kolla upp era halsar.
Hög feber är riktigt jobbigt att ha, man blir så himla trött.
- Ett tips att förgöra inkräktarna ( bacillerna)är vitlök !
En bit av en vitlöksklyfta i en gasbida och in i örat = Hjälper mot öroninflammation.
Eller stoppa in i näsborrarna = Hjälper mot problem i bihålorna. Vitlök i honungsvatten med ingefära, timjan och citron = Hjälper mot halsont och hosta.
- Dessutom hjälper vitlöken mot ev vampyrer ;)
Krya på dej vännen ♥
Kram Anneli

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Hoppas du känner dig piggare hopplöst när det inte vill ge med sig. Ha en härlig helg kramen från Maja

Anonym sa...

Krya på dej Kristina <3

//Terese W

kråke sa...

Kryakramar till dig:))

Kråke

G:a Affären sa...

Hoppas du mår bättre!
Jag ser att solen kikar in hos er, vilket fint och ljust hus ni har med alla fönster. Och du, vikskärmen är helt underbar! Tycker den är så fint böjd upptill. Vilken otrolig skatt den där vinden är!
Kramar,
/Cia

lotta sa...

Tack för att du bjuder på en sån fin rosenbukett! Jag haft en envis förkylning länge, men mitt hopp är vårsolen! Krya på dig nu! Kram Lotta