onsdag 10 oktober 2012

Att ha funnit den rätte

Äntligen har jag funnit den rätte! Han är såå bra! Han begriper sig på det gamla, han är kunnig, är trevlig att ha att göra med och dessutom så blir man inte helt ruinerad direkt.
Jag pratar om vår fönsterrenoverare. En härlig, go pensionär som älskar att måla fönster! Och han gör det så bra! Och jag är såå lycklig över att slippa ens lägga en hand på detta projekt! Kommer ni ihåg inlägget om våra fasansfulla FÖNSTER? I somras kom detta projektet igång och halva husets fönster är klara. Vilken skillnad det blir! Har haft riktig ångest över detta med fönstrena, tänk att det löste sig så bra. Vi hade en firma här förra året som gav en offert på att skrapa och måla fönstrena, det var ju bara att glömma. Så jag tänkte att det där får jag nog göra själv. Men plötsligt så hände det! Och vips så bara flyter det på! Hela projektet husrenovering har i perioder gått i ordentlig motvind, så man kan inte annat än bli glatt överraskad.


 
 
Så här såg det ut i början på sommaren........
 
 
 
 
........och VOILA!! Samma fönster idag!
 
Och vet ni vad, den snälla människan PUTSAR fönstrena efter hand han är klar!
Ja, ni förstår. Själaglad!
Fönstrena är urgamla. Vår glada pensionär gissar på att de är från 1930-1940-talet någonstans. Och trots att de har saknat kitt och färg både här och där så är de kärnfriska. Fantastiskt! De visste vad de gjorde förr.
 
Älgjakten pågår för fullt och ikväll har vi haft några jaktkamrater till min man här på middag. Det bjöds på porterstek.
Men nu är det läggdags!
 
Kram och godnatt!
 
Kristina
 

4 kommentarer:

G:a Affären sa...

Tack för alla dina kommentarer! Jag somnade i soffan igårkväll så det blev datorn till lång in på natten och jag blev så glad över dem!
Men du, vilken tur att ni inte gjort dumheten att köpa nya fönster och samma med mannen som renoverar, det är guld värt!. Sen är det inte ett litet antal fönster på huset heller! Det sägs att man sparade gräddan av virket till fönstren.

Nu ska jag skynda till jobbet, ha en bra dag min fina bloggvän!

Kramar
Cia

Hulda sa...

Nå har jeg koset meg her hos deg. SÅ FLOTT vindu! Likte også veldig godt sengen under, med de fine putene og teppene i mormorsruter. Takk for titten hos deg. Fant deg via Ett rött monogram. Vil du se innom meg er jeg å finne på Husfruas Memoarer.

Blan betong och gammeldags pioner sa...

wow vilken skillnad...jag ångra i dag att vi satt in "NYa moderna spröjsade fönster" i vårt hus hade med facit i hand hellre renoverad de gamla....men då och andra sidan hade jag inte fått mitt efterlängtade uterum....kul att du är back stor kram från Maja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Väldigt bra idé, har en arbetskompis som hyr en glad pensionär eller vad dom kallar sig, toppenbra, han gör allt hon inte klarar eller vill. Du har hittat en riktig guldklimp, och så fint han gjort!
Kramar
AnnaMaria