onsdag 18 januari 2012

Halsont

Godeftermiddag på Er! Hur mår ni? Jag mår väl sådär kan jag säga. Började känna mig lite klen redan i helgen med lite ont i kroppen och trött. Natten till igår så fick jag så ont i halsen så jag inte ens kunde svälja. Till vårdcentralen och positivt streptokocktest och penicillin. Tack gode gud för sjukvården! Har aldrig drabbats av detta förut men nu vet jag hur ont det gör.
Idag har det inte gått i många knop. Skulle jobbat men blir hemma ett par dagar.

I helgen så trodde jag att pysselrummet/tv-rummet skulle bli klart men jag hade inte kraft nog. Men envis som man är så fick jag i alla fall nästan stolarna till matsalen färdigmålade.Sju stycken klara, en kvar. Usch vilket jobb att måla stolar men så himla roligt när det är klart. Så här blev dom........


På sitsen ligger ett bäverskinn. Tycker de är så fina! Har ett skinn till varje stol.
Blev hyfsat fina tycker jag, så här såg de ut innan........




Tänk vilken skillnad lite färg kan göra. Har först grundmålat och sedan målar jag med en vit matt färg. Har till sist lagt på lite bivax.

Stolarna vi hade innan........


........är inte så himla tokiga men jag är vansinnigt trött på att tvätta. Och med kladdiga små barnhänder så kan ni ju tro att det blir ofta.


Vad skönt! Nu slipper jag köpa nya stolar och kan använda de pengarna till nått annat kul tex ett badrum!! Haha, det kommer vi inte långt på men man kan ju drömma. Längtar som bara den efter ett badkar. Badrummet hos oss är så litet så det får inte plats med ett kar. Hur tänkte man förr i tiden, man bygger ett hus med en total yta på 600 kvm men ett badrum på typ sex kvm??
Vi har planerat att göra om ett av rummen på nedervåningen till badrum men det blir nog nästa år. Vi vet hur vi vill ha det men det blir nog ett ganska dyrt projekt eftersom det inte är nått badrum där idag. Åh vad jag vill!

Nu ska jag fortsätta med att göra just ingenting. Övriga familjen har kommit hem så det blir middag och soffmys. Och bloggbesök.
Ha en skön kväll!

Kram Kristina

6 kommentarer:

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

superfina blev dina stolar.Förstår vilket jobb du lagt ner, målade bord med 6 stolar förra hösten och jag tyckte att jag aldrig vart klar..hoppas att du kryar på dig nu..kram

Vintage House sa...

Fy det låter inte alls roligt hoppas du känner bättre:)
stolarna blev kanon och´läckert med skinnet.
ja du badrum förr var nog inte så viktigt vi har ett hus från 46 och den toaletten är minimal...
kram och krya på dig
sandra

Malin sa...

Bäverskinn!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stolarna blev kanon!! Och bäverskinn är så ljuvligt mjuka, vi har två. Sådär ont i halsen har jag haft, det är jätteläskigt. Tur att du fick medicin så snabbt, var rädd om dig.
Kramar och krya på dig
AnnaMaria

lisa sa...

Grymt snygga stolar.
Glöm inte bort att vila om du har halsont.
En skön halsont kur
Honung blandat med citron är en uppfriskande huskur mot halsont. Ta en stor klick honung i kokande vatten,saften från ett par citroner och sen dricker du långsamt upp det hela. Lindrar besvären och känns svalkande. Bäst effekt får du om du använder kall slungad och ekologisk honung. Honungen ska inte ha värmts upp i tillverkningsprocessen. Då förstörs mycket av honungens positiva egenskaper.
läsa mer om halsont

G:a Affären sa...

Det blev skillnad det, mycket finare stolar nu! Bäverskinn har jag aldrig sett men jag gillar färgen. Jag har bävrar i ån som bygger enorma hyddor men tyvärr är jag alltför blödig för att ta kål på dem. Kanske jag får be någon jägare.....man kan ju alltid ändra sig.
/Cia