fredag 25 november 2011

Adventspimpning pågår

Godkväll i stugorna!
Här adventspimpas det för fullt just nu! I sista sekund som vanligt. Jag HADE ju tänkt vara ute i lite mer god tid detta året men det har faktiskt varit omöjligt. Hela undervåningen har fram tills i eftermiddag varit som en byggarbetsplats med stora hål i fasaden och sågspån och isolering överallt. Har städat hela eftermiddagen, phu! Och de nya parytterdörrarna vid stora entrén är äntligen på plats! Så otroligt vackra och jag är så glad!
Snart  är adventsljusstakarna också på plats. NYA dessutom. Jag såg så himla fina ljusstakar som jag ville ha men alldeles för dyra för mig just nu då jag ville ha ett helt gäng. Men så var jag i stan och lyckades fynda åtta stycken splirrans nya NUSNÄS för bara en dryg hundring styck. Vilken flax! Sen fick jag dessutom två stycken av en kollega som tröttnat på dem. Jisses vad snällt! Det var tyvärr lite olika färger men det målar jag ju lite kvickt........jomenvisst! Phu, säger jag bara........men nu är det gjort! Så nu åker de gamla stakarna äntligen ut!


Skulle jobbat hela helgen men fick föräldraledigt med kort varsel! Härligt!
Imorgon blir det julmarknad nästgårds med barnen.
Nu ska barnen nattas sen blir det glögg och soffmys med kära maken.
Kanske läge att tända en brasa och massa ljus då vi inte har nått fungerande värmesystem i huset.
Ett fönster i matsalen ska ersättas med en dubbelfönsterdörr. Eftersom dörren är bredare än vad fönstret är så har vi idag dragit om elementrören och hela det vattenburna systemet är tömt.....brrrrr. Hoppas hantverkarna kommer som lovat imorgon och framförallt....hoppas temperaturen håller sig på rätt sida ett par dagar till!

Ha en bra kväll!

Kram Kristina

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gissar på brasa nu på fm också, var lite svalare ute idag. Och vilket gäng du har på bordet, kommer bli superfint med alla lika.
Ha en härlig adventshelg, bär in mycket ved.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Hej på dej, Nina!
Tack för fin hälsning, - så roligt att du tittar in.
Jag är mäkta avundsjuk på dina fina nya ljusstakar, precis sådana jag själv är på jakt efter men lite för snål för att köpa. Får väl släpa fram de gamla så länge. Kanske det blir rea efter jul...
Önskar dig och de dina en riktigt fin adventshelg!
Kram från Skåne!
/Anna-Karin